Friday, February 10, 2012

Nettiradio

Mä olen vastikään hoksannut nettiradioiden kätevyyden. Emme omista tavallista radiota lainkaan, joten huusholli on aika hiljainen mikäli telkkari ei ole päällä. Päivisin TV:n ohjelmatarjonta on lievästi sanottuna surkeaa, joten harvemmin sitä tulee avattua ennen iltaa. Ratkaisu tähän hiljaisuuteen on kuin onkin nettiradio

Norjalaisilta radiokanavilta löytyy tasan kolmenlaisia tyylejä: Klassinen musiikki, iskelmä tai sitten discomusiikki, vrt voice taikka nrj. Näihin kyllästyy kohtalaisen nopeasti, varsinkin kun olen aina ollut hieman enemmän rokin ystävä. Jotain kertoo norjalaisesta radiosoitosta se, että ainut suomalainen bändi jota olen täällä radiosta kuullut, on Sunrise Avenue.. Missä on Nightwish, HIM, Sonata Arctica tai edes Rasmus? (Jotka siis painivat aivan eri sarjassa kun joku purkkapoppi-Sunrise..) Mutta ei, tuo radiokanavien biisivalikoima on niin suppea ettei sinne mahdu oikeasti suositut (suomalaiset) bändit. 

Voitte siis kuvitella miten meikäläinen on täällä nauttinut mm. Radio Rockista. Kuten hyvin tiedätte, tulee nykyään kai kaikilla kanavilla mainoksia ohjelmien seassa. Niinpä minäkin olen tietoinen lauantain jättipotista, ja ajattelin vielä kertaalleen tarkistaa Veikkauksen sivuilta heidän sääntönsä. Eli siis saanko pelata jos asun ulkomailla.. Vastausta ei löytynyt, joten soitin Veikkauksen asiakaspalveluun. Vastaus kuului että saat pelata, mutta mikäli pysyvä osoitteesi on ulkomailla et voi pelata netissä. (Minkä huomasin kun yritin kirjautua pelitililleni, se oli suljettu.) Pistin siis siskolleni viestiä jos hän ehtisi käydä ostamassa minulle lapullisen lottoa. (Voittohan tietysti menisi puoliksi jos sieltä jotain tulisi.)

Sitä voi siis alkaa jännittää huomista arvontaa, jos sitä vaikka olisi kohta miljonääri :)

1 comment:

  1. Ootko kokeillut tätä sivustoa
    http://www.nettiradiomaailmalla.com/

    ReplyDelete